måndag ;)

Hejj Hejjj idag har vi börjat skolan :P idag hade vi hem kunskap och sen slöjd det var jätte roligt på hemkunskapen för vi bakade mufins jag bakade med morre :) vi hade jätte roligt :P dom blev ialla fall jätte goda .. jag ska lägga ut ett recept på mufins som jag tycker är jätte goda =) men efter skolan gick jag och alice till fritids och åt lite mellis sen gick jag hem ! men idag var det ju fotboll det var inte så roligt jag mådde jätte illa när jag kom hem :( jag ska gå nu hejdå älsklingarna // Elin =)



Recept på muffins : 
3 ägg
2,5 dl socker
4 tsk bakpulver
3,5 dl vetemjöl
1,5 dl vatten
(2 msk kakao)
4 msk vanilj socker

1. börja med att sätta på ungnen på ungefär 225 grader
2. blanda mjöl , bakpulver och vanilj socker i en skål
3.vispa ägg och socker i en annan skål (pösigt)
4.smält snör
5. häll ner mjölet i sockret och blanda föriktigt , häll sedan ner vattnet och smöret
6. häll smeten i formarna
7. stoppa in dom i ungnen och vänta 5-10 min
8. klara , hoppas det blir gott :)
 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0